DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Mesleki Uygulama I
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
YB 207
Güz
0
8
4
6
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Ön Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı -
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Yaşlı bakım öğrencilerimizin kazandıkları bilgi ve becerilerin çalışma ortamında uygulamalı olarak yapmasını sağlayarak mesleğe hazırlamak ve nitelikli insan gücü yetiştirmek amaçlanmaktadır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Yaşlı bakım hizmeti veren kuruluşlardaki hasta/sağlıklı yaşlıya bakım verebilecektir.
  • Klinik uygulamalarda problem çözme becerilerini geliştirebilecektir.
  • • Yaşlı bakım hizmeti veren kuruluşlardaki uygulamalarda sağlık ekibi ile birlikte ekip çalışması becerilerini geliştirebilecektir.
  • • Yaşlı ile etkin iletişim kurabilecektir.
  • Sosyal ve psikolojik gereksinimleri sağlayıp, rehabilitasyon önerileri getirebilecektir.
  • Rehabilitasyona gereksinimi olan yaşlılara planlanan programları yönetebilecektir.
Ders Tanımı Üniversitemizin anlaşmalığı olduğu kurumda uygulamalı olarak işlenen bir derstir. Ders döneminde yaşlı bakımı ile ilgili verilen teorik bilgilerin uygulamaya aktarılması hedeflenir.
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Ders içeriğinin anlatılması, kendisinden beklenenlerin açıklanması, öğrencilerin uygulama yapacağı kuruluşun ve portfolyonun tanıtılması
2 Huzurevinde veya yaşlı bakım evinde eğitim, uygulama
3 Huzurevinde veya yaşlı bakım evinde eğitim, uygulama
4 Huzurevinde veya yaşlı bakım evinde eğitim, uygulama
5 Huzurevinde veya yaşlı bakım evinde eğitim, uygulama
6 Huzurevinde veya yaşlı bakım evinde eğitim, uygulama
7 Huzurevinde veya yaşlı bakım evinde eğitim, uygulama
8 Huzurevinde veya yaşlı bakım evinde eğitim, uygulama
9 Huzurevinde veya yaşlı bakım evinde eğitim, uygulama
10 Huzurevinde veya yaşlı bakım evinde eğitim, uygulama
11 Huzurevinde veya yaşlı bakım evinde eğitim, uygulama
12 Huzurevinde veya yaşlı bakım evinde eğitim, uygulama
13 Huzurevinde veya yaşlı bakım evinde eğitim, uygulama
14 Huzurevinde veya yaşlı bakım evinde eğitim, uygulama
15 Dönemin gözden geçirilmesi
16 FİNAL
Ders Kitabı

Sabuncu, N., Ecevit Alpar, Ş., Karabacak, Ü. ve ark.(2015) Hemşirelik esasları  temel beceri rehberi, 2.baskı, istanbul medikal yayıncılık

Önerilen Okumalar/Materyaller

1. Şahin, A., Türgay,A., Süzen, B., ve ark (2015).Sağlık Uygulamalarında Temel Kavramlar ve Beceriler, 6.Baskı, Nobel Tıp Kitabevleri.

 

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
5
Laboratuvar / Uygulama
1
35
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
5
20
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
60
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
0
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
8
Sınıf Dışı Ders Çalışması
0
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
8
5
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
Final Sınavı
1
17
    Toplam
185

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir

X
2

Alanı ile ilgili araç-gereçleri ve teknolojileri kullanır ve bakımını yaparak sürdürür, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

X
3

Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır.

X
4

Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir

X
5

Yaşlı, yaşlının ailesi ve çalışma arkadaşları ile doğru, anlaşılır, dürüst ve açık iletişim kurar, düşünce ve bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır

X
6

Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır

X
7

Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir

X
8

Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler

X
9

Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür

X
10

İş güvenliği, çevre koruma, kalite ve hasta güvenliği kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir

X
11

İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar

12

Yaşlıya fiziksel, ruhsal ve sosyo-kültürel yönleriyle bütüncül yaklaşım sergiler

X
13

Huzurevi işleyişine yönelik gereksinimler doğrultusunda ihtiyaçları belirleyip, gelişime yönelik etkinlikleri planlar ve yürütür

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest